משכנתא חוץ בנקאית – במה מדובר והאם זה משתלם לנו?

במשך שנים רבות, הנחת היסוד של מרבית הישראלים היתה, אם רוצים לרכוש נכס, אזי שיש לקחת משכנתא ולשם כך צריך לפנות לבנק שלהם. זה המקום היחידי שיכול להלוות להם כסף בהלוואה לטווח ארוך שתשמש אותם לביצוע העסקה.

עם השנים השתנתה התמונה, בעולם הלוואות והמימון בכלל ובפרט בעולם המשכנתאות. היום מי שרוצה לקבל משכנתא, לא חייב בהכרח לפנות לבנק שלו אלא הוא יכול לעשות זאת דרך גורמים אחרים, חוץ בנקאיים.

משכנתא חוץ בנקאית היא מאוד מקובלת היום, הן בזכות העובדה שישנם הרבה מאוד גורמים המספקים הלוואות מסוג זה, חברות מימון, חברות אשראי וחברות אחרות שמתעסקות בתחום, והן בזכות כך שישנם גורמים לא מעטים שאינם יכולים לפנות לבנק לקבל משכנתא מסיבות שונות, לכן הם פונים אל גורמים חוץ בנקאיים לשם לכך.

לפני שנסביר מה זו משכנתא חוץ בנקאית, מדוע היא משתלמת לנו ומי יכול לעשות בה שימוש, חשוב לציין, שמשכנתאות חוץ בנקאיות מסופקות על ידי חברות וגורמים שונים, ואנחנו יכולים לבורר מתוכם את הגורם הרלוונטי עבורנו, בין אם זה על פי תנאים ובין אם זה על פי מאפיינים אחרים. אין ספק שכל הנושא של הלוואות חוץ בנקאיות מגדיל את השוק ופותח בפנינו אופציות מגוונות יותר ממה שהכרנו בעבר.

מה זו משכנתא חוץ בנקאית ואיך אפשר לקבל אותה?

משכנתא חוץ בנקאית היא משכנתא שניתנת על ידי גורמים פרטיים, חברות שאינן בנקים. מדובר, כאמור, על חברות אשראי, חברות ביטוח, חברות מימון וגורמים אחרים. עם השנים אנחנו יכולים לראות יותר ויותר גורמים שנכנסים לתחום הזה ומציעים אפשרויות של הלוואות חוץ בנקאיות באופן כללי ובפרט בתחום של משכנתאות.

ההבדל בין משכנתא חוץ בנקאית למשכנתא רגילה, בא לידי ביטוי בעיקר בכל מה שקשור לתנאים. בנקים מחוייבים למדיניות של בנק ישראל ולתנאים שנקבעים על ידי גורמים ממשלתיים שונים, מתוך הבנה שמדובר בגוף ציבורי (אפילו שהוא מוחזק באופן חלקי על ידי ידיים פרטיות) אשר מחזיק בכספי ציבור ולכן עליו להישמר ולנקוט מדיניות שמרנית. לכן הוא צריך להציב תנאים מאוד קשיחים בפני כל מי שמבקש לקחת משכנתא או הלוואה אחרת. לעומת זאת גופים חוץ בנקאיים, אינם מחויבים לכך.

אנחנו יכולים לקחת משכנתא חוץ בנקאית, אם נפנה אל אותם גורמים, נבחן את התנאים ונחליט האם הם מתאימים לנו. במקרים רבים, היכולת לקבל משכנתא תהיה קלה אך הדרישות יהיו משמעותיות יותר, מתוך כוונה של הגורם המממן, לשמור על ההשקעה שלו.

למי זה יכול להתאים?

משכנתא חוץ בנקאית יכולה לעזור לכל אחד, ובפרט למי שמתקשה לקבל משכנתא מהבנק. מאחר והתנאים לנטילת משכנתא אצל גורמים חוץ בנקאיים הם יותר גמישים, אזי שבמקרים רבים הרבה יותר פשוט וקל לקבל משכנתא בצורה כזו.

למשל, אם מדובר על אנשים שהבנקים מסרבים לתת להם משכנתא או גורמים שהבנק מציב בפניהם דרישות משמעותיות המקשות עליהם.

 

 

שירותי ראיית חשבון בראשון לציון: מה לבדוק לפני שמתחילים

מציאת השירותים המקצועיים הנכונים יכולה לעתים קרובות להרגיש כמו ניווט בג'ונגל צפוף ולא ידוע. כשמדובר בהשגת רואה חשבון אמין בראשון לציון, ההימור גבוה עוד יותר. הבחירה שלך משפיעה לא רק על הרווחה הכלכלית שלך, אלא גם על הפעולה החלקה של העסק שלך או עניינים פיסקליים אישיים. תארו לעצמכם את השקט הנפשי שמגיע עם הידיעה שהפקדתם את הכספים שלכם בידי איש מקצוע מוסמך היטב, בעל ביקורות רבות, שמעריך שקיפות ותקשורת ברורה.

קרא עוד »
בניית חלומות: בניית וילה במסגרת זכויות בן ממשיך במושב

היציאה לדרך של בניית וילה במסגרת זכויות בן ממשיך בנחלה היא מסע מלא הבטחה ופוטנציאל. ההזדמנות הייחודית הזו, השמורה לבני ממשיכים במושבים, אינה רק בניית בית; היא יצירת מורשת אישית על הקרקע שהוקצתה למשפחה. היא כרוכה בשילוב של זכויות ירושה מסורתיות ובנייה מודרנית, ומציעה דרך ליצור סביבת מגורים ייחודית.

קרא עוד »
ממחסור לשפע: ניצחון החקלאות הישראלית

סיפורה של החקלאות הישראלית הוא סיפור מרתק של טרנספורמציה ועמידות. בעבר, החקלאות הישראלית התמודדה עם תנאים קשים כמו מחסור במים, אקלים קיצוני ואתגרים גיאופוליטיים, אך כיום היא מהווה דוגמה עולמית ליצירתיות טכנולוגית ופרקטיקות בנות-קיימא. מאמר זה צולל אל המסע ההיסטורי מאז ועד היום. קראו

קרא עוד »
איך לבחור את הגנרטור החשמלי המתאים ביותר לצרכים שלך

דמיינו שאתם בעיצומה של הפסקת חשמל, הדממה מופרעת רק על ידי זמזום של גנרטור, משואת האור והקישוריות הבודדת שלכם בחשיכה העוטפת. כזה הוא כוחו של גנרטור חשמלי, מכשיר שהופך יותר ויותר להכרח ולא למותרות בבתים ובעסקים ברחבי הארץ. בין אם מדובר בשמירה על המזון שלכם מפני קלקול במהלך הפסקת חשמל, שמירה על הבית קריר בנוחות בחום הלוהט של הקיץ, או הבטחה שמערך העבודה מהבית יישאר ללא הפרעה, הגנרטור הנכון יכול לשנות את כללי המשחק. אבל עם שלל האפשרויות הקיימות בשוק, איך בוחרים את הגנרטור החשמלי המתאים ביותר לצרכים שלכם?

קרא עוד »
אל תעצרו כאן
יש עוד מה לגלות