מרק עגבניות – בריא או לא ואיך להכין מתכונים שונים?

 

אין דבר יותר טעים, מתאים וראוי לאכול בחורף מאשר מרקים. כשקר וגשום בחוץ, אנחנו רוצים לאכול משהו חם ומשביע, משהו שיחמם אותנו וגם יספק לנו את כל מרכיבי המזון שאנחנו צריכים, בין אם זה בשביל הבריאות ובין אם זה בשביל שלא נהיה רעבים. מרק טוב יכול לספק לנו את כל מה שאנחנו צריכים.

זה נכון שבמהלך השנים נוצרו מתכונים למרקים מסוגים שונים ומגוונים, זה גם נכון שהיום אנחנו יכולים למצוא לא מעט מרכיבים שיכולים לעזור לנו להכין מרקים מיוחדים, יוצאי דופן. אך בסוף, אנחנו תמיד נרצה לחזור אל הבסיס, אל המרקים שאימא או סבתא היו מכינות לנו כשהיינו ילדים וחזרנו מבית הספר או שהיינו חולים והן רצו לעזור לנו להחלים.

אחד מאותם מרקים שנחשבים בסיסיים, הוא מרק עגבניות. מדובר על מרק סטנדרטי לכאורה, שכן הוא כולל בעיקר עגבניות ותבלינים, יש אנשים שמכינים אותו עם עגבניות טריות, יש מי שבוחר להכין אותו עם כל מיני מרכיבים שכוללים עגבניות אך לא טריים ולא באופן ייחודי, למשל מחית, רסק או מרכיבים אחרים שניתן לרכוש בסופר.

הסיבה שמרק עגבניות נחשב מאוד פופולארי מאז ומתמיד, היא לא רק בגלל שקל מאוד (באופן יחסי) להכין אותו שכן לא מדובר במרק מורכב, אלא גם בגלל העובדה שמדובר במרק מאוד בריא. הרי עגבניות מכילות הרבה מאוד ויטמינים וזה מה שהגוף שלנו צריך, בוודאי כשאנחנו חולים ובפרט בחורף, אז אנחנו פחות יכולים לצרוך מויטמינים בדרכים אחרות, על כן אנחנו נחפש כל הזמן מזונות שיכולים לספק לנו אותם (בקיץ אנחנו יכולים לצרוך ויטמינים דרך פירות, בעוד שבחורף זה פחות אפשרי).

צריך לציין, שלהבדיל ממרקים אחרים, הרי שמרק עגבניות אפשר להגיש גם חם וגם קר. זה אחד המרקים הבודדים שניתן לאכול או לשתות בשני האופנים. זו גם הסיבה שהרבה מאוד אנשים משתמשים במרק זה בתור אופציה לשתייה לכל דבר. יש גם מי שדואג לשלב במרק מרכיבים נוספים, כמו למשל משקאות אלכוהוליים, על מנת להפוך אותו למשקה יותר חריף.


מרק עגבניות – תוספות שונות שאנחנו יכולים להשתמש בהן

כמו בלא מעט מקרים אחרים, הרי שגם במקרה של מרק עגבניות, אנחנו יכולים להוסיף תוספות מסוגים שונים. כלומר, אנחנו לא חייבים להשתמש במרכיבים המוכרים של מרק זה, אלא יכולים להוסיף מרכיבים נוספים שיעזרו לנו לשפר את הטעם, להפוך אותו להרבה יותר מיוחד ומרשים.

למשל, אנחנו יכולים לשלב במרק אופציות כמו קציצות בשר, איטריות, בצל, עוף, וכן ירקות נוספים אשר יהפכו אותו למעט פחות מרק עגבניות ומעט יותר מרק ירקות עם נוכחות בולטת של עגבניות. אפשר גם להוסיף למרק פלפלים אדומים, ואז אנחנו יוצרים בעצם מרק אדום (בדיוק כמו שניתן להכין מרק כתום שעשוי מגזר, דלעת ומרכיבים כתומים אחרים).

מעבר לזה, הרי שאנחנו יכולים לשלב במרק גם תבלינים מסוגים שונים, החל מזעתר, אורגנו, ג'ינגיר, בזיליקום, פטרוזיליה ועוד. כל אחד יכול לבחור באיזה תבלין להשתמש ובאיזו כמות, כך הוא יוכל להחליט האם המרק יהיה חריף, מלוח או כל דבר אחר. ישנם אנשים שאוהבים את המרק שלהם מתוק יותר, אז הם מוסיפים יותר סוכר מהרגיל.

מעבר לכך, אפשר גם להחליט האם המרק יוגש כמנה בפני עצמה, מנה עיקרית או כתוספת לצד מנות עיקריות אחרות. אפשר גם לשלב אותו בארוחות שונות, בין אם זה ארוחת צהריים, ערב או סתם כך במהלך היום.

 

בניית חלומות: בניית וילה במסגרת זכויות בן ממשיך במושב

היציאה לדרך של בניית וילה במסגרת זכויות בן ממשיך בנחלה היא מסע מלא הבטחה ופוטנציאל. ההזדמנות הייחודית הזו, השמורה לבני ממשיכים במושבים, אינה רק בניית בית; היא יצירת מורשת אישית על הקרקע שהוקצתה למשפחה. היא כרוכה בשילוב של זכויות ירושה מסורתיות ובנייה מודרנית, ומציעה דרך ליצור סביבת מגורים ייחודית.

קרא עוד »
ממחסור לשפע: ניצחון החקלאות הישראלית

סיפורה של החקלאות הישראלית הוא סיפור מרתק של טרנספורמציה ועמידות. בעבר, החקלאות הישראלית התמודדה עם תנאים קשים כמו מחסור במים, אקלים קיצוני ואתגרים גיאופוליטיים, אך כיום היא מהווה דוגמה עולמית ליצירתיות טכנולוגית ופרקטיקות בנות-קיימא. מאמר זה צולל אל המסע ההיסטורי מאז ועד היום. קראו

קרא עוד »
איך לבחור את הגנרטור החשמלי המתאים ביותר לצרכים שלך

דמיינו שאתם בעיצומה של הפסקת חשמל, הדממה מופרעת רק על ידי זמזום של גנרטור, משואת האור והקישוריות הבודדת שלכם בחשיכה העוטפת. כזה הוא כוחו של גנרטור חשמלי, מכשיר שהופך יותר ויותר להכרח ולא למותרות בבתים ובעסקים ברחבי הארץ. בין אם מדובר בשמירה על המזון שלכם מפני קלקול במהלך הפסקת חשמל, שמירה על הבית קריר בנוחות בחום הלוהט של הקיץ, או הבטחה שמערך העבודה מהבית יישאר ללא הפרעה, הגנרטור הנכון יכול לשנות את כללי המשחק. אבל עם שלל האפשרויות הקיימות בשוק, איך בוחרים את הגנרטור החשמלי המתאים ביותר לצרכים שלכם?

קרא עוד »
כיצד להפוך למנהיג רפואי שכולם סומכים עליו: סדנאות מובילות לצוותים רפואיים

בסביבה עתירת הסיכונים של שירותי הבריאות, מארג של מיומנויות טווה את המרקם של צוות רפואי אימתני. במרכז עוצמתו עומד חוט שלעתים קרובות נעלם מעיניו, אך לא ניתן להפריז בחשיבותו – אמון. זהו הדופק השקט מאחורי כל החלטה מצילת חיים, הדבק שמחבר קבוצה מגוונת של אנשי מקצוע לכוח מאוחד נגד יריב משותף.

קרא עוד »
אל תעצרו כאן
יש עוד מה לגלות