מידע על נפטר – לקבל את כל המידע הנדרש

אנשים שמאבדים את יקיריהם, בין אם זה הורים, בן או בת זוג, אחים ואחיות, ילדים, מעוניינים לקבל את כל המידע הרלוונטי עליהם, לא רק באספקט האישי אלא גם באספקטים נוספים. למשל באספקט הכספי, בין אם מדובר בחשבונות בנק, מוצרים פנסיונים, מוצרים פיננסים ועוד.

מידע זה יכול לעזור, בשביל שיהיה ניתן למשוך את הכספים ולהעביר אותם ליורשים שלהם. אם המנוח או המנוחה, לא השאירו מסמך מסודר בנושא, אזי שיש צורך לעשות עבודת מחקר שתאפשר לאתר את כל המקורות בהם יש כסף, ולהחליט כיצד לנהוג איתו. אחרת הכסף ישכב מבלי שיעשה בו שימוש, זה יהיה הפסד כספי לחינם.

משרד האוצר הקים אתר שמספק מידע על נפטר בכל מה שקשור להיבט הכספי. האתר מספק מידע מלא על ביטוחים, חשבונות בנק ותוכניות אחרות אשר אנשים מחזיקים, וביניהם גם אנשים שנפטרו. ההנחה היא שבישראל יש אלפי חשבונות בנק, פוליסות ביטוח ותוכניות אחרות אשר שייכות לאנשים שנפטרו ועומדים מבלי שאיש דורש אותם, איש לא מבקש לדעת מה המצב שלהם וייתכן שאף אחד גם לא יודע על קיומם.

כיצד זה עובד בפועל?

בעיקרון, בשביל לקבל מידע על נפטר יש להיכנס לאתר שמשרד האוצר פתח לשם כך. באתר אפשר לקבל את כל המידע הרלוונטי על כל התוכניות, שכן האתר מחובר אל מערכות המידע של חברות ביטוח, בנקים, קרנות פנסיה ועוד. חשוב לומר, המידע מספק את כל התמונה במלואה, מה שיכול להקל על בני המשפחה, מאחר וכך הם לא צריכים לעבור בין גורם אחד לשני, אלא מגיעים אל מקום אחד שמכיל את כל המידע הרלוונטי עבורם.

אחרי זה, כאשר מקבלים את כל המידע על הנפטר, אפשר לבחון אופציה חוקית למשוך את הכספים או לעשות בהם שימוש אחר. סביר להניח שיהיה צורך באישור מעורך דין שאחראי על כל העניין של הירושה והצוואה. אי אפשר לעשות את זה מבלי שמציגים הוכחה שאכן ניתן לעשות זאת באופן חוקי.

למה רלוונטי לאתר תוכניות כאלו?

מלבד העובדה שאין שום סיבה שהתוכניות יישארו פעילות בזמן שבעליהן הלך לעולמו, או שהכסף ימשיך לשכב בתוכנית ולא ייעשה בו שום שימוש, הרי שיש כאן הסבר נוסף. לא פעם, אותן תוכניות שייכות לירושה, הבעיה היא שהנפטר לא משאיר פרטים כיצד להגיע אל התוכנית, מסיבותיו שלו.

ברגע שמאתרים תוכנית כזו או אחרת, אפשר למעשה לממש את הצוואה כלשונה, כפי שהמנוח ביקש, אף על פי שהוא לא השאיר פרטים מלאים לאופי מימושה. לשמחתנו, האתר מאפשר לאתר את כל התוכניות הרלוונטיות, כולל כפילויות של תוכניות ביטוח ועוד, אפשר להחליט כיצד לנהוג איתן, לבטל את מה שלא צריך ולמשוך את הכספים מהיכן שאפשר בשביל לעשות בהם שימוש אחר.

בניית חלומות: בניית וילה במסגרת זכויות בן ממשיך במושב

היציאה לדרך של בניית וילה במסגרת זכויות בן ממשיך בנחלה היא מסע מלא הבטחה ופוטנציאל. ההזדמנות הייחודית הזו, השמורה לבני ממשיכים במושבים, אינה רק בניית בית; היא יצירת מורשת אישית על הקרקע שהוקצתה למשפחה. היא כרוכה בשילוב של זכויות ירושה מסורתיות ובנייה מודרנית, ומציעה דרך ליצור סביבת מגורים ייחודית.

קרא עוד »
ממחסור לשפע: ניצחון החקלאות הישראלית

סיפורה של החקלאות הישראלית הוא סיפור מרתק של טרנספורמציה ועמידות. בעבר, החקלאות הישראלית התמודדה עם תנאים קשים כמו מחסור במים, אקלים קיצוני ואתגרים גיאופוליטיים, אך כיום היא מהווה דוגמה עולמית ליצירתיות טכנולוגית ופרקטיקות בנות-קיימא. מאמר זה צולל אל המסע ההיסטורי מאז ועד היום. קראו

קרא עוד »
איך לבחור את הגנרטור החשמלי המתאים ביותר לצרכים שלך

דמיינו שאתם בעיצומה של הפסקת חשמל, הדממה מופרעת רק על ידי זמזום של גנרטור, משואת האור והקישוריות הבודדת שלכם בחשיכה העוטפת. כזה הוא כוחו של גנרטור חשמלי, מכשיר שהופך יותר ויותר להכרח ולא למותרות בבתים ובעסקים ברחבי הארץ. בין אם מדובר בשמירה על המזון שלכם מפני קלקול במהלך הפסקת חשמל, שמירה על הבית קריר בנוחות בחום הלוהט של הקיץ, או הבטחה שמערך העבודה מהבית יישאר ללא הפרעה, הגנרטור הנכון יכול לשנות את כללי המשחק. אבל עם שלל האפשרויות הקיימות בשוק, איך בוחרים את הגנרטור החשמלי המתאים ביותר לצרכים שלכם?

קרא עוד »
כיצד להפוך למנהיג רפואי שכולם סומכים עליו: סדנאות מובילות לצוותים רפואיים

בסביבה עתירת הסיכונים של שירותי הבריאות, מארג של מיומנויות טווה את המרקם של צוות רפואי אימתני. במרכז עוצמתו עומד חוט שלעתים קרובות נעלם מעיניו, אך לא ניתן להפריז בחשיבותו – אמון. זהו הדופק השקט מאחורי כל החלטה מצילת חיים, הדבק שמחבר קבוצה מגוונת של אנשי מקצוע לכוח מאוחד נגד יריב משותף.

קרא עוד »
אל תעצרו כאן
יש עוד מה לגלות
כללי צרכנות

אנחנו ניתן לכם דעות והצעות שונות בתחום הצרכנות כדי שתוכלו להמשיך בקנייה בטוחה ולהיות צרכנים חכמים בדרך , ההצעה הראשונה היא תמיד לבדוק את מה שאתם קונים אצל חבריןם או אחרים אולי המוצר שאתם רוצים לא באמת יוכל להתאים לכם זה שהוא נראה נכון ומתאים לא אומר שהוא באמת מתאים ואת זה תצטרכו לבדוק עם אחד החברים שלכם או מישו שאתם יודעים שמשתמש במוצר ויוכל לענות על השאלות שלכם

קרא עוד »