מידע חשוב על הלוואות בערבות המדינה

הלוואה בערבות המדינה היא פתרון שמוצע עבור עסקים. מכיוון שהבנקים אינם ממהרים להלוות לעסקים בשל הסיכון הכרוך בעסק חדש או עסק שיש לו קשיי תזרים או שהוא מציע בשל כך הלוואות עם ריביות גבוהות, הקרן לעסקים קטנים ובינוניים מאפשרת כיום הלוואה בערבות המדינה בתנאים מועדפים.

 

הלוואה בערבות המדינה- במה מדובר ומה עומד מאחוריה?

הלוואה בערבות המדינה היא הלוואה שמועצת כאמור על ידי קרן מיוחדת. מדובר על קרן של מיליארדים בחסות משרד האוצר והכלכלה. הקרן מעניקה ביטחונות לעסקים בינוניים וקטנים עבור הלוואות בבנקים: מרכנתיל, דיסקונט, אוצר החייל, לאומי ומזרחי. ההלוואות המדוברות מוצעות בריבית נמוכה יחסית ובתנאי החזר נוחים כגון: החזר תוך חמש שנים, אישור זכאות של המדינה, אפשרות להלוואות גרייס המאפשרת להחזיר את ההלוואה במועד מאוחר יותר, בטחונות נמוכים מצד העסק ועוד.

העסקים שזכאים להלוואה המדוברת הם עסקים שמחזור העסקאות שלהם איננו עולה על 100 מליון ₪ בשנה וזאת בתנאי שאין לעסק חובות למדינה, הוא לא נמצא בהליכי הוצאה לפועל, כינוס נכסים או פשיטת רגל.

מה שעומד מאחורי הלוואה בערבות מדינה הוא עידוד להקמת עסקים חדשים וכן סיוע לעסקים שנופלים בין הכיסאות בכל הנוגע לקבלת הלוואות מהבנק, בשל רמת הסיכון שלהם. עסקים קטנים בעיקר ידועים כעסקים בעלי סיכון גבוה בקרב הבנקים ועל כן מתקשים לקבל הלוואה ולהתקדם. מכיוון שמטרת הקרן המדוברת היא לעודד הקמה ופעילות של עסקים קטנים ובינוניים, היא מציעה להם באופן ספציפי הלוואה משתלמת ביותר בערבות המדינה.

 

מסלולים בהלוואה בערבת המדינה

סכום ההלוואה המדוברת המותר הוא עד חצי מיליון שקלים הרלוונטיים לפתיחת עסק או לצורכי מימון והשקעה, או 8 אחוזים מהמחזור השנתי של העסק, הגבוה ביניהם, בהתאם למסלול הנבחר. המסלולים הקיימים להלוואה בערבות המדינה הם:

מסלול עסק חדש שהוא מסלול המיועד למי שנמצא בשלבי הקמה של עסק חדש או מעוניין לפתוח עסק חדש. על היזם להביא במקרה הזה 10 אחוז הון עצמי לצורך אישור ההלוואה.

מסלול הון חוזר לעסקים בקשיי תזרים- מדובר על מסלול אשר רלוונטי לעסקים שמראים יכולת החזר וכן מראים כי הקושי התזרימי זמני או שהם בליווי עסקי.

מסלול לשיפור העסק שרלוונטי עבור עסקים שמעוניינים לשדרג את העסק שלהם מבחינת כוח אדם, הגדלת ציוד, מעבר למקום חדש, התרחבות ועוד. במסלול זה ההשתתפות העצמית עומדת על 25 אחוזים.

מסלול מהיר שרלוונטי לעסקים שהמחזור שלהם עד 3 מיליון ₪. ההלוואה שתוצע להם תהיה עד סכום של 100 אלף ₪.

מסלול השקעות לתעשייה שבו גובה ההלוואה עד 90 אחוזים מגובה ההשקעה או עד 15 אחוזים ממחזור העסק. יש צורך ב30 אחוזים בטחונות או שעבוד של הנכס להלוואה זאת.

מסלול עסקים יצואנים אשר הייצוא שלהם בהיקף של לפחות 250 אלף דולר בשנה שקדמה להגשת הבקשה. גובה ההלוואה יעמוד על 12 אחוזים מהמחזור ונדרשים במקרה הזה 25 אחוזי בטחונות.

 

היתרונות בקבלת הלוואה בערבות המדינה

ישנם לא מעט יתרונות בקבלת הלוואה בערבות המדינה: ראשית כל, העובדה שמוצעות הלוואות גדולות לעסקים, סך ההלוואה הוא כאמור עד חצי מיליון שקלים לעסקים קטנים ועד 8 אחוזים מהמחזור לעסקים בינוניים. יתרון נוסף הוא משך ההלוואה. מדובר על הלוואה ארוכת טווח של עד חמש שנים. יתרון נוף הוא כמובן קבלת גרייס של עד חצי שנה שבה יש לשלם ריביות בלבד. מדובר על יתרונות רבים וחשובים עבור כל עסק קטן או בינוני כיום.

 

כיצד קרן הלוואות בערבות המדינה באה לקראת עסקים?

קרן הלוואות בערבות המדינה באה לקראת העסקים בכמה היבטים: מבחינת ערבויות המדינה ערבה על 70 אחוזים מהסכום ואילו בעל העסק צריך להביא אתו 25 בטחונות משלו בלבד. ללא ביטחונות בלתי אפשרי לקחת הלוואה. במסלול עסק בהקמה הביטחונות שמבקשי ההלוואה צריכים להביא איתם הם רק 10 אחוזים לסכום של עד 300 אלף ₪ וזאת בכדי להקל על עסקים בהקמה. מבחינת ההון העצמי גם בעסק בהקמה וגם בהשקעות, המדינה מוכנה לעזור לא מעט במידה והעסק מביא הון עצמי משלו. יחד עם זאת, ההון העצמי הנדרש מהעסק הינו נמוך באופן יחסי, דבר שמקל ללא ספק על קבלת ההלוואה.

אין ספק כי הלוואות בערבות המדינה הן הלוואות טובות מאוד עבור עסקים. היכנסו למאמר מקיף על הקרן ומי יכול לקבל ערבות מטעם המדינה וכן על תנאי ההלוואה, לחץ כאן.

בניית חלומות: בניית וילה במסגרת זכויות בן ממשיך במושב

היציאה לדרך של בניית וילה במסגרת זכויות בן ממשיך בנחלה היא מסע מלא הבטחה ופוטנציאל. ההזדמנות הייחודית הזו, השמורה לבני ממשיכים במושבים, אינה רק בניית בית; היא יצירת מורשת אישית על הקרקע שהוקצתה למשפחה. היא כרוכה בשילוב של זכויות ירושה מסורתיות ובנייה מודרנית, ומציעה דרך ליצור סביבת מגורים ייחודית.

קרא עוד »
ממחסור לשפע: ניצחון החקלאות הישראלית

סיפורה של החקלאות הישראלית הוא סיפור מרתק של טרנספורמציה ועמידות. בעבר, החקלאות הישראלית התמודדה עם תנאים קשים כמו מחסור במים, אקלים קיצוני ואתגרים גיאופוליטיים, אך כיום היא מהווה דוגמה עולמית ליצירתיות טכנולוגית ופרקטיקות בנות-קיימא. מאמר זה צולל אל המסע ההיסטורי מאז ועד היום. קראו

קרא עוד »
איך לבחור את הגנרטור החשמלי המתאים ביותר לצרכים שלך

דמיינו שאתם בעיצומה של הפסקת חשמל, הדממה מופרעת רק על ידי זמזום של גנרטור, משואת האור והקישוריות הבודדת שלכם בחשיכה העוטפת. כזה הוא כוחו של גנרטור חשמלי, מכשיר שהופך יותר ויותר להכרח ולא למותרות בבתים ובעסקים ברחבי הארץ. בין אם מדובר בשמירה על המזון שלכם מפני קלקול במהלך הפסקת חשמל, שמירה על הבית קריר בנוחות בחום הלוהט של הקיץ, או הבטחה שמערך העבודה מהבית יישאר ללא הפרעה, הגנרטור הנכון יכול לשנות את כללי המשחק. אבל עם שלל האפשרויות הקיימות בשוק, איך בוחרים את הגנרטור החשמלי המתאים ביותר לצרכים שלכם?

קרא עוד »
כיצד להפוך למנהיג רפואי שכולם סומכים עליו: סדנאות מובילות לצוותים רפואיים

בסביבה עתירת הסיכונים של שירותי הבריאות, מארג של מיומנויות טווה את המרקם של צוות רפואי אימתני. במרכז עוצמתו עומד חוט שלעתים קרובות נעלם מעיניו, אך לא ניתן להפריז בחשיבותו – אמון. זהו הדופק השקט מאחורי כל החלטה מצילת חיים, הדבק שמחבר קבוצה מגוונת של אנשי מקצוע לכוח מאוחד נגד יריב משותף.

קרא עוד »
אל תעצרו כאן
יש עוד מה לגלות
מחשבון שכר שעתי

לעתים קרובות אנשים מחשבים את שכרם השעתי על ידי חלוקת השכר השנתי שלהם במספר השעות שהם עובדים. זוהי דרך טובה להעריך את השכר השעתי שלך.

קרא עוד »