כיצד מתבצעת בדיקת אגרונום לפני בנייה?

טרם מקבלים היתרי בנייה מסוימים – מתבקשים לבצע בדיקת אגרונום. עם כניסתו לתוקף של תיקון 89 לחוק התו"ב (2009), נדרש לבצע סקר עצים עבור קבלת היתרי בנייה מסוימים – בידי אגרונום, בעבור רבדי העצים הבוגרים הנמצאים בקווי תכנית הבנייה – כמו גם ועד חמישה מטרים מקווי התכנית. בדיקת האגרונום מאפשרת בחינת השטח המתואר לעיל, כמו גם הכנת חוות דעת תכנונית, או/ו קבלת החלטה – באם לתת היתרי בנייה, אשר יש בהם מן הרישיון לכרות, או להעתיק, או לאפשר שימורם של עצים. סקר העצים, שהוא חלק מבדיקת האגרונום טרם קבלת היתרי הבנייה המדוברים – מתבצע על ידי נוהל פקיד היערות – ועל כן יכלול כל מיני מאפיינים, כמו ערך מיץ העץ, מצב בריאותי של העץ,  מקום העץ, חופת העץ, ערך חליפי, אזור שורשים מוגן, זיהוי העץ ותכונותיו – וכן הלאה. 

ברשותנו כתבה שנועדה להכיל כמות מועטה של מילים, על כן לא ניכנס לכל אחד מן המאפיינים הללו, אלא שנציין בזאת שבמסגרת סקר העצים – תיעשה בדיקה של האגרונום, בעבור מאפיינים אלו. ניתן לכלול בדבר את מאפיין ערך מין העץ – כאשר מדובר בעצים, שהם חלק מסקר העצים – המקבלים ציון מסוים. אמנם נשמע משונה לתת מספר וניקוד לעץ, אך לצורך העניין מדובר בניסיון לאמוד כל מיני נתונים עבור הסקר/בדיקה. לצורך העניין, תחת מאפיין זה, מתקבל ניקוד מ-1 עד 5, המהווה מקדם לערך מין העץ. המקדם נקבע על פי תרומת המין, נדירותו, חשיבותו וכיוצא בזה – והמספר משפיע גם על חישוב ערכו הכספי של העץ, וכן הלאה.

לצורך העניין, במסגרת סקר עצים – ייבדק גם מצבו הבריאותי של העץ – שכן דבר זה קובע גם כן את ערכו הכספי של עץ. אמנם לדבר חי אין ערך כספי, אלא שמדובר בתפישה מסוימת של אנשים, לפי ניתן לכמת עצים לכדי סכום כספי מסוים, ואין זה שיקוף של ערכם האמיתי, כמובן. בכל מקרה – הניקוד של מצב בריאות העץ – אותו קבוע אגרונום על סמך בדיקה ויזואלית וחיצונית ועל פי כל מיני מאפיינים לעץ – כמו נטיית גזע העץ, באם ישנם מזיקים ומחלות ועל פי היקף הפגעים והרקבונות – באם קיימים, בעץ. הניקוד נע מאפס עד חמש, כאשר 0 מציין עץ שאינו בחיים ו-5 מציין עץ בריא בהחלט. 

למדד בריאות העץ שימושים נוספים מלבד לקבוע מהו הערך הכספי של העץ, וישנם מאפיינים נוספים במסגרת בדיקת האגרונום – אשר יישקלו במסגרת סקר העצים.

אם כן, זהו כל המידע לעכשיו – תודה על קריאתך.

בניית חלומות: בניית וילה במסגרת זכויות בן ממשיך במושב

היציאה לדרך של בניית וילה במסגרת זכויות בן ממשיך בנחלה היא מסע מלא הבטחה ופוטנציאל. ההזדמנות הייחודית הזו, השמורה לבני ממשיכים במושבים, אינה רק בניית בית; היא יצירת מורשת אישית על הקרקע שהוקצתה למשפחה. היא כרוכה בשילוב של זכויות ירושה מסורתיות ובנייה מודרנית, ומציעה דרך ליצור סביבת מגורים ייחודית.

קרא עוד »
ממחסור לשפע: ניצחון החקלאות הישראלית

סיפורה של החקלאות הישראלית הוא סיפור מרתק של טרנספורמציה ועמידות. בעבר, החקלאות הישראלית התמודדה עם תנאים קשים כמו מחסור במים, אקלים קיצוני ואתגרים גיאופוליטיים, אך כיום היא מהווה דוגמה עולמית ליצירתיות טכנולוגית ופרקטיקות בנות-קיימא. מאמר זה צולל אל המסע ההיסטורי מאז ועד היום. קראו

קרא עוד »
איך לבחור את הגנרטור החשמלי המתאים ביותר לצרכים שלך

דמיינו שאתם בעיצומה של הפסקת חשמל, הדממה מופרעת רק על ידי זמזום של גנרטור, משואת האור והקישוריות הבודדת שלכם בחשיכה העוטפת. כזה הוא כוחו של גנרטור חשמלי, מכשיר שהופך יותר ויותר להכרח ולא למותרות בבתים ובעסקים ברחבי הארץ. בין אם מדובר בשמירה על המזון שלכם מפני קלקול במהלך הפסקת חשמל, שמירה על הבית קריר בנוחות בחום הלוהט של הקיץ, או הבטחה שמערך העבודה מהבית יישאר ללא הפרעה, הגנרטור הנכון יכול לשנות את כללי המשחק. אבל עם שלל האפשרויות הקיימות בשוק, איך בוחרים את הגנרטור החשמלי המתאים ביותר לצרכים שלכם?

קרא עוד »
כיצד להפוך למנהיג רפואי שכולם סומכים עליו: סדנאות מובילות לצוותים רפואיים

בסביבה עתירת הסיכונים של שירותי הבריאות, מארג של מיומנויות טווה את המרקם של צוות רפואי אימתני. במרכז עוצמתו עומד חוט שלעתים קרובות נעלם מעיניו, אך לא ניתן להפריז בחשיבותו – אמון. זהו הדופק השקט מאחורי כל החלטה מצילת חיים, הדבק שמחבר קבוצה מגוונת של אנשי מקצוע לכוח מאוחד נגד יריב משותף.

קרא עוד »
אל תעצרו כאן
יש עוד מה לגלות
מחשבון שכר שעתי

לעתים קרובות אנשים מחשבים את שכרם השעתי על ידי חלוקת השכר השנתי שלהם במספר השעות שהם עובדים. זוהי דרך טובה להעריך את השכר השעתי שלך.

קרא עוד »