השוואת קרנות פנסיה

בחלק זה ננסה להשוות את קרנות הפנסיה בישראל מביצועיהן, הסיכון והעלות שלהן. נתחיל בהיכרות קצרה עם קרנות הפנסיה בישראל.

קרנות פנסיה בישראל

קרנות פנסיה הן סוג של קרן השקעות שאוספת כסף מאנשים פרטיים או ארגונים ומשקיעות אותם בעיקר במניות, אג"ח וניירות ערך אחרים. סוגים אלו של קרנות השקעות מתחלקים בדרך כלל לשתי קטגוריות: קרן הפנסיה וקרן החיסכון. בישראל כמו גם במדינות אחרות קיימת קרן פרישה הממומנת על ידי מיסים על שכר וכן הפרשות מהמעסיקים.

על מנת לזכות בקבלת פנסיה מקרן מסוג זה יש לשלם למערכת במשך סכום של שנים שנקבע לפי החקיקה של כל מדינה ספציפית ותלוי

 

קרן הפנסיה היא חלק חשוב במשק הישראלי. בגלל זה החלטנו לעשות השוואת קרנות פנסיה מערכת הפנסיה הישראלית מעניקה הבטחות הכנסה פנסיה לכל העובדים המבוגרים מספיק כדי לזכות בה. המערכת ממומנת על ידי תרומות של מעסיקים ושכירים, הכנסות מהשקעות, הכנסות ממסים והקצאות ממשלתיות.

התרומה הכספית של המעסיק משתנה בהתאם לסוג העסק או השירות שניתן, אך ברוב מקומות העבודה היא מסתכמת בסביבות 1% משכר העובד. עבור העובד, קיימות שתי אפשרויות:

1) כל ההפרשות מנוכים ממשכורתם לפני מסים, כך שהם משלמים פחות במס הכנסה מאשר אילו היו מפרשים בעצמם;

2) עובדים יכולים לבחור לתרום מרצון סכום נוסף עד רבע או שליש ממשכורתם

 

פנסיה היא מערכת של חיסכון לפנסיה. הפרשה שוטפת לקרן פנסיה יכולה לעשות הבדל משמעותי בהטבות הפנסיה שיתקבלו בעתיד. במאמר זה נשווה בין שני סוגי פנסיה עיקריים: הפקדה מוגדרת והטבה מוגדרת.

קרן פנסיה היא תוכנית השקעות ממנה מקבלים המשקיעים הכנסה במהלך שנות הפרישה. קרנות פנסיה יכולות להיות תכנית הטבה מוגדרת או תכנית תרומה מוגדרת, ולשתיהן יש יתרונות וחסרונות.

תכנית תרומה מוגדרת נתפסת לרוב כבטוחה יותר מתכנית הטבה מוגדרת, מכיוון שהיא אינה מבטיחה הטבות ספציפיות למשקיע. עם זאת, תכניות אלה דורשות לעתים קרובות תרומות גבוהות יותר מאלה הנחוצות בתוכנית הטבה מוגדרת טיפוסית.

 

קרן פנסיה היא ישות משפטית הגובה ומשקיעה כספים לצורך מתן הטבות פרישה לעמיתים. קרנות פנסיה בארה"ב מאורגנות בדרך כלל כקרנות נאמנות, עם דירקטוריונים שקובעים אסטרטגיית השקעה וממנים נאמנים שמפקחים על הפעילות.

קרנות הפנסיה בישראל מוכרות גם כקופות גמל והן פועלות על פי עיקרון דומה לאלו בארה"ב. הם אוספים ומשקיעים כסף כדי לספק הטבות פרישה לעמיתים. ההבדל הוא שהם פועלים על פי מודל שיתופי, ולא על פי מודל עסקי-תועלת עובדים.

 

קרן פנסיה בישראל היא סוג של תכנית פרישה מוסמכת שנועדה להשלים את הכנסתו הפנסיה של אדם. הקרנות נקראות בדרך כלל "קרנות פנסיה", אך הן נקראות גם בשמות אחרים, כמו "קרנות פרישה" או "תוכניות פנסיה לעובדים". הקרן כוללת שילוב של מגוון השקעות, כגון מניות בעסקים ואיגרות חוב ולכן אנו עושים השוואת קרנות פנסיה במאמר זה ממש.

קרנות הפנסיה מספקות לעובדים הכנסה קבועה לאחר פרישתם. יש אנשים שחושבים שפנסיה היא צורת פרישה מיושנת, אבל אחרים רואים בהן את הדרך הקלה ביותר לחסוך לפנסיה.

בישראל ישנם שני סוגים של תוכניות פנסיה – הטבות מוגדרות והפקדות מוגדרות. הטבות מוגדרות פירושו שהמעסיק מפקיד את כל ההפקדות לקרן הפנסיה של העובד בעוד שהעובד צריך להפקיד רק אם הוא רוצה הטבות נוספות מהעובדים

 

קרנות הפנסיה נועדו להבטיח שהפורש יקבל הכנסה על מנת לקבל רמת חיים מקובלת. הם מיועדים כתכנית חיסכון לגיל מבוגר, שבאמצעותה המעסיק מעביר תשלומים שוטפים לחשבון השייך לעובד.

1) מהן קרנות פנסיה?

קרנות פנסיה הן חשבונות שנועדו להבטיח שהגבר או האישה יפרשו עם הכנסה מספקת על מנת לקבל רמת חיים מקובלת. לרוב הם חלק מתוכניות פרישה שבאמצעותן המעסיק מעביר תשלומים שוטפים לחשבון השייך לעובד.

2) איך זה עובד?

התרומות של שני הצדדים יושקעו במניות ואג"ח, מכשירי שוק כספים, קרנות נאמנות, השקעות נדל"ן וכו'. בהתאם לתנאי השוק, חלק מההשקעות

ממחסור לשפע: ניצחון החקלאות הישראלית

סיפורה של החקלאות הישראלית הוא סיפור מרתק של טרנספורמציה ועמידות. בעבר, החקלאות הישראלית התמודדה עם תנאים קשים כמו מחסור במים, אקלים קיצוני ואתגרים גיאופוליטיים, אך כיום היא מהווה דוגמה עולמית ליצירתיות טכנולוגית ופרקטיקות בנות-קיימא. מאמר זה צולל אל המסע ההיסטורי מאז ועד היום. קראו

קרא עוד »
איך לבחור את הגנרטור החשמלי המתאים ביותר לצרכים שלך

דמיינו שאתם בעיצומה של הפסקת חשמל, הדממה מופרעת רק על ידי זמזום של גנרטור, משואת האור והקישוריות הבודדת שלכם בחשיכה העוטפת. כזה הוא כוחו של גנרטור חשמלי, מכשיר שהופך יותר ויותר להכרח ולא למותרות בבתים ובעסקים ברחבי הארץ. בין אם מדובר בשמירה על המזון שלכם מפני קלקול במהלך הפסקת חשמל, שמירה על הבית קריר בנוחות בחום הלוהט של הקיץ, או הבטחה שמערך העבודה מהבית יישאר ללא הפרעה, הגנרטור הנכון יכול לשנות את כללי המשחק. אבל עם שלל האפשרויות הקיימות בשוק, איך בוחרים את הגנרטור החשמלי המתאים ביותר לצרכים שלכם?

קרא עוד »
כיצד להפוך למנהיג רפואי שכולם סומכים עליו: סדנאות מובילות לצוותים רפואיים

בסביבה עתירת הסיכונים של שירותי הבריאות, מארג של מיומנויות טווה את המרקם של צוות רפואי אימתני. במרכז עוצמתו עומד חוט שלעתים קרובות נעלם מעיניו, אך לא ניתן להפריז בחשיבותו – אמון. זהו הדופק השקט מאחורי כל החלטה מצילת חיים, הדבק שמחבר קבוצה מגוונת של אנשי מקצוע לכוח מאוחד נגד יריב משותף.

קרא עוד »
מה ההבדל בין עוסק פטור לעוסק מורשה?

הקמת עסק כרוכה במגוון החלטות, אחת מהן היא בחירת סוג הרישום הנכון לפעילות העסקית שלכם. ייתכן שאתם שוקלים להפוך לעוסק פטור או לעוסק מורשה, כאשר לכל אחד מהם יש את הכללים שלו, במיוחד בכל הנוגע לחובות מע"מ. בחירה זו משפיעה באופן משמעותי על אופן הטיפול במיסים, ההתמודדות עם ניירת ולבסוף, האופן שבו העסק שלכם מוכר מבחינה משפטית. בין אם אתם נוטים לפשטות של מעמד עוסק פטור או שוקלים את היכולות הרחבות יותר של עוסק מורשה, הבנת הניואנסים בין השניים היא קריטית.

קרא עוד »
אל תעצרו כאן
יש עוד מה לגלות