ביטוח מחלות קשות – מוצר חובה בכל תיק ביטוח משפחתי

מחלה קשה גוררת עימה התמודדות אדירה לכל אדם ומשפחתו, ובין הקושי הרגשי והמחיר האישי שגובה המחלה מהאדם החולה וממשפחתו, צירוף משבר כלכלי עשוי להביא לקושי עצום בהתמודדויות השונות ואף לחוסר אונים דווקא בשעתה הקשה ביותר של המשפחה.

הליך זה נגרם משילוב הירידה הדרסטית בהכנסות התא המשפחתי, הנגרמות עקב הפסקת עבודתו של החולה, ולרוב של לפחות בן משפחה מבוגר אחד אשר נדרש לטפל בו, להסיע אותו, ולדאוג לכל צרכיו, או לחלופין לממן מטפל סיעודי שעלותו יקרה. זאת, כאשר שאר ההוצאות ממשיכות לרדת, ואף לעיתים עולות דרמטית במקרים הקשים יותר עקב הצרכים הרפואיים והסדרי השמירה על הילדים אשר הם מצרכים. לטובת טיפול בפער שנוצר, נועד הביטוח למחלות קשות.

 

כיצד עובדת הפוליסה של ביטוח מחלות קשות?

ביטוח מחלות קשות מופעל כאשר חס וחלילה חולה אדם באחת מתוך רשימה של עשרות מחלות קשות הנכללות בביטוח, בינהם סוגים שונים של סרטן, סוכרת, דום לב, ומחלות אחרות אשר נחשבות לנפוצות או לנדירות, והשפעתן דרמטית על החולה בהן.

בעת הפעלת הביטוח מועבר סכום כסף בגובה הפיצוי אותו בחר החולה לרכוש מבעוד מועד, סכום הפיצוי עשוי להגיע לכמה מאות אלפי שקלים ואף לחצות את רף שני המיליון, כתלות בגובה הפוליסה והעלות שלה. הסכום מועבר ישירות לחשבון העובר ושוב של האדם המבוטח, וזאת מבלי שיושפע מהסכום שעלה הטיפול בפועל, לצורך עלות ההוצאות הרפואיות.

כלומר – בלי קשר לכיסויים הביטוחיים האחרים, הסכום נכנס לחשבון העובר ושב של המבוטחת או המבוטח, וזאת במטרה להעלים את אותו פער כלכלי אדיר שנוצר בעת שאדם חולה במחלה קשה.

 

מדוע ביטוח מחלות קשות כה חשוב?

כמעט לכל שכירה ושכיר יש ביטוחים שונים אשר מטרתם להגן עלינו בעת אובדן כושר הכנסה, אבטלה, נכות ומצבים דומים להם. אולם, עבור אדם שלא מרוויח סכומים גבוהים, הפיצוי בגין אותם ביטוחים שמחושבים כאחוז מהשכר שהרוויח המבוטח בטרם נפגע, אינו מספיק. על כן ביטוח מחלות קשות, אשר הסכום אותו יקבל מבוטח שחלה והיה מבוטח בו מחושב לפי גובה התשלום שאותו אדם בחר לרכוש, עונה בדיוק על צורך זה של היעדר הכנסות.

כמו כן, היות וביטוח מחלות קשות נכנס כסכום מיידי לחשבון העובר ושב, ניתן להשתמש בו כדי לפצות על הירידה בהכנסות של הסובבים את המבוטח או המבוטחת, שהרי לכל הפחות מבוגר אחד בסביבת מי שחלה במחלה קשה יאלץ לשנות את אורח חייו בצורה דרמטית, ואף בסבירות לא נמוכה להפסיק לעבוד לחלוטין, וזאת כדי לטפל, ולדאוג לצרכיו של החולה במחלה קשה.

בעניין זה, אין זה חשוב אם מדובר בילד החולה במחלה קשה, או במבוגר החולה במחלה קשה, שכן מלבד ההכנסה של המבוטח אשר נפגעה, כאמור אדם מבוגר אחד לפחות בסביבתו יאלץ לשנות את שגרת חייו מקצה לקצה, ובכך יכולים כספי הביטוח למחלות קשות להביא להבדל של שמיים וארץ, בין משפחה אשר נאלצת למרבה הצער לקיים קמפיין למימון המונים ברשתות החברתיות, ולבין משפחה שיכולה בצורה שקטה לקבל סכום כסף משמעותי ובצורה מיידית, וזאת לכל הפחות לתקופת ההסתגלות הראשונה.

 

סיכומו של דבר

במצב של בן או בת משפחה החולים חס וחלילה במחלה קשה, ביטוח מחלות קשות יכול להיות ההבדל בין פניות מלאה לטיפול, ובין ריצה אחר והתנהלות שקל שקל, ואף גיוס תרומות בקמפיין מימון המונים ברשתות החברתיות.

הצורך ברשת בטחון הוא ברור, ויתרונותיו של הביטוח למחלות קשות אשר אינו מחושב כנגזרת של גובה ההכנסה טרם המחלה הופכים אותו לרשת הבטחון המושלמת, והמרגיעה ביותר שניתן לפרוס.

בניית חלומות: בניית וילה במסגרת זכויות בן ממשיך במושב

היציאה לדרך של בניית וילה במסגרת זכויות בן ממשיך בנחלה היא מסע מלא הבטחה ופוטנציאל. ההזדמנות הייחודית הזו, השמורה לבני ממשיכים במושבים, אינה רק בניית בית; היא יצירת מורשת אישית על הקרקע שהוקצתה למשפחה. היא כרוכה בשילוב של זכויות ירושה מסורתיות ובנייה מודרנית, ומציעה דרך ליצור סביבת מגורים ייחודית.

קרא עוד »
ממחסור לשפע: ניצחון החקלאות הישראלית

סיפורה של החקלאות הישראלית הוא סיפור מרתק של טרנספורמציה ועמידות. בעבר, החקלאות הישראלית התמודדה עם תנאים קשים כמו מחסור במים, אקלים קיצוני ואתגרים גיאופוליטיים, אך כיום היא מהווה דוגמה עולמית ליצירתיות טכנולוגית ופרקטיקות בנות-קיימא. מאמר זה צולל אל המסע ההיסטורי מאז ועד היום. קראו

קרא עוד »
איך לבחור את הגנרטור החשמלי המתאים ביותר לצרכים שלך

דמיינו שאתם בעיצומה של הפסקת חשמל, הדממה מופרעת רק על ידי זמזום של גנרטור, משואת האור והקישוריות הבודדת שלכם בחשיכה העוטפת. כזה הוא כוחו של גנרטור חשמלי, מכשיר שהופך יותר ויותר להכרח ולא למותרות בבתים ובעסקים ברחבי הארץ. בין אם מדובר בשמירה על המזון שלכם מפני קלקול במהלך הפסקת חשמל, שמירה על הבית קריר בנוחות בחום הלוהט של הקיץ, או הבטחה שמערך העבודה מהבית יישאר ללא הפרעה, הגנרטור הנכון יכול לשנות את כללי המשחק. אבל עם שלל האפשרויות הקיימות בשוק, איך בוחרים את הגנרטור החשמלי המתאים ביותר לצרכים שלכם?

קרא עוד »
כיצד להפוך למנהיג רפואי שכולם סומכים עליו: סדנאות מובילות לצוותים רפואיים

בסביבה עתירת הסיכונים של שירותי הבריאות, מארג של מיומנויות טווה את המרקם של צוות רפואי אימתני. במרכז עוצמתו עומד חוט שלעתים קרובות נעלם מעיניו, אך לא ניתן להפריז בחשיבותו – אמון. זהו הדופק השקט מאחורי כל החלטה מצילת חיים, הדבק שמחבר קבוצה מגוונת של אנשי מקצוע לכוח מאוחד נגד יריב משותף.

קרא עוד »
אל תעצרו כאן
יש עוד מה לגלות